Dobre pytanie. W tym rodziale każdego standardu mamy informację o wymaganiach wobec kadry takiego kursu, opisane pewne formalne procedury, treści na dyplomach. W przypadku uczestników/grupy kursowej pojawiają się sformułowania "minimalna" "co najmniej". Semantycznie sugeruje to jednak pewne obligatoryjne aspekty - jeśli byłyby to wskazówki, to ktoś uparty mógłby sobie wymyślić, że w takim razie na komendanta kursu kadry kształcącej wystarczy BOKK, bo standard ma tylko wskazówki organizacyjne.
Z drugiej strony same treści kursu są pewną ogólną propozycją, a ich dokładna realizacja, rozplanowanie zajęć, ewentualne dodanie czegoś nowego jest już domeną komendy kursu, która powinna jednak przekazać wiedzę/umiejętności zawarte w standardzie. Nikt jednak nie wymaga, aby w takiej dokładnie kolejności robić treści kursu.
Ogólnie traktowałbym standardy jako pewne wytyczne, które pomagają określić wspólny dla całej organizacji poziom/wyobrażenie o kursie, pozostawiające jednak możliwość odstępstw - jeśli sytuacja tego wymaga i nie jest to sprzeczne ze zdrowym rozsądkiem i wynika z potrzeb chwili/środowiska.