Opinia powinna być rzeczą bardzo indywidualną, więc spróbuj podczas jej pisania oddać sprawę tak jakbyś opowiadała o swojej przyjaciółce w grupie znajomych.
-
jaką jest harcerską? jak bardzo jest zaangażowana w gromadę? jak udaje jej się godzić różne (również pozaharcerskie) obowiązki życiowe? jakie ma podejście do zuchów w gromadzie? czy jest pomocna, koleżeńska? czy potrafi podejmować się realizacji zadań o charakterze instruktorskich? w jakich zadaniach sprawdza się najlepiej?
-
jaką jest koleżanką, uczennicą? czy jest pracowita? czy ma otwarte nastawienie do ludzi? czym się pasjonuje, co ma wpływ na jej osobowość? jakie są jej mocne i słabe strony?
Trudno wymienić wszystkie możliwe pytania. Oczywiście jeśli przyboczna ma pewne "słabości", o których warto wspomnieć, nie wachaj się ich zaznaczyć. Ostatecznie chodzi o to, by kadrze kursu lepiej się z daną osobą pracowało, i by mogli jak najlepiej wykorzystać jej mocne strony i spróbować wraz z kursantką zwalczyć te słabe.