• Rejestracja
Pierwszy raz tutaj? Zajrzyj do FAQ!
x
Witamy w serwisie zapytaj.zhp.pl, gdzie możesz zadawać pytania i otrzymywać odpowiedzi od innych harcerzy.

Możesz też zdobywać punkty za zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Tutaj pomaganie innym się opłaca! Więcej informacji tutaj!


Na wiele pytań odpowiedź znajdziesz w dokumentach ZHP:


Czy można być w 3 jednostkach naraz?

+1 głos
Czuwaj!

Do niedawna byłam szeregową w drużynie wielopoziomowej, ale drużyna została rozwiązana (na wiosnę drużyna będzie reaktywowana). W czasie gdy nie byłam w żadnej jednostce dołączyłam do gromady zuchowej jako kadra. Po dołączeniu do gromady dostałam informację o tym, że osoby z mojej wcześniejszej drużyny będą działać w próbnej drużynie starszoharcerskiej.

Na chwilę obecną jestem szeregową w drużynie starszoharcerskiej i kadrą w gromadzie zuchowej.

Czy jak moja pierwsza drużyna "powróci" będę mogła być w niej kadrą czy będę musiała zrezygnować z którejś?
pytanie zadane 2 grudnia 2021 w Drużyna przez użytkownika abunga (114)   3
Współczynnik akceptacji: 0%
   

2 odpowiedzi

+2 głosów
Teoretycznie możesz być jeśli powiadomisz drużynowych wszystkich drużyn, ale w praktyce będzie to ciężkie do ogarnięcia, bo będziesz musiała wybierać na zbiórkę/biwak/rajd/itp. której drużyny idziesz, bo będzie na pewno będzie się to pokrywać. No i jeszcze ciężko będzie Ci to ogarnąć czasowo.
odpowiedź 2 grudnia 2021 przez użytkownika Oleńka (507)   5 28 42
Dziękuje bardzo. Bardziej chodziło mi o teorię, bo narazie rozważam to wszystko. Chciałam po prostu zobaczyć jak to wygląda ze strony prawnej.
+2 głosów
Czuwaj!

Jeśli jesteś kadrą w gromadzie (tj. jeśli masz nadaną określoną w rozkazie drużynowego/ej funkcję, np. przyboczna lub funkcyjna), to nie możesz być jednocześnie kadrą (tak jak napisałam wyżej) w poprzedniej drużynie. Po pierwsze, nie wiem jak miałabyś to oznaczać sznurem, po drugie, było by to bardzo ciężkie dla Ciebie, zwłaszcza, że to drużyna wielopoziomowa, a twój drugi obszar to gromada zuchowa. Ewentualnie, możesz obejmować oficjalną funkcję w jednej drużynie, ale pomagać w innej, bez obejmowania w niej funkcji :) Nie wiem jak zapatrują się na to instrukcje, możesz przejrzeć to forum, bo już pojawiło się kilka takich pytań.

Natomiast drużyna HS w której nie masz żadnej funkcji może jak najbardziej zostać na swoim miejscu, nawet jest to wskazane, żebyś też miała miejsce w którym możeszz się rozwijać :)

Czyli podsumowując: może być np. funkcja w gromadzie, pomagasz w wielopoziomowej bez funkcji, oraz zwykła druhna w drużynie harcerskiej :)
odpowiedź 3 grudnia 2021 przez użytkownika h.a.r.c.e.r.k.a. (1,085)   4 11 31
Dzięki bardzo, ale jeszcze sprecyzuje o tej gromadzie. Nie mam sznura/nadanej funkcji w gromadzie. Pomagam w zbiórkach ale bez funkcji. Czy w takim wypadku mogłabym być pomocą w gromadzie+ funkcyjną w wielopoziomowej?
Dokładnie tak :) Dopóki  funkcję i sznur masz w jednej drużynie to wszystko jest w porządku. A skoro w gromadzie nie masz funkcji, to jeszcze lepiej, bo z żadnej funkcji nie będziesz musiała być zwolniona przed zostaniem funkcyjną w wielopoziomowej:)
Dziękuję za odpowiedź :)

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 4 wizyt
pytanie zadane 3 godziny temu w Drużyna przez użytkownika Izkacym3 (151)   1 1 5
0 głosów
1 odpowiedź 320 wizyt
+10 głosów
4 odpowiedzi 474 wizyt
+1 głos
1 odpowiedź 323 wizyt
pytanie zadane 30 kwietnia 2016 w Drużyna przez użytkownika Aleksandra Grabarska (120)   1 4 7
+1 głos
1 odpowiedź 277 wizyt
Ta strona używa plików ciasteczek. Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich używanie.
Pomysł, wykonanie, osoba odpowiedzialna za działanie serwisu: hm. Szymon Gackowski
...