Pijak - harcerze muszą wytłumaczyć mu że picie alkoholu nie jest rozwiązaniem, ale nie tak prosto! nie mogą mówić - mogą ułożyć wiadomość z patyków, namalować kawałkiem cegły na betonie - sposób dowolny!
Król - tutaj będzie potrzebna jeszcze jedna osoba. Król nie będzie ma poddanych, a jedyny człowiek nie może wykonać jego rozkazu, ponieważ zgubił się w lesie. Harcerze muszą odnaleźć poddanego szukając znaków patrolowych i stosując się do ich instrukcji
Biznesmen - hercerze muszą znaleźć wszystkie gwiazdy różnego rodzaju (ok. 15), zapamiętać ile jest gwiazd z każdego rodzaju i powiedzieć to punktowemu. Dla ułatwienia punktowy może powiedzieć liczbę wszystkich gwiazd.
Latarnik - harcerze muszą wymyślić sposób, żeby latarnik mógł odpoczywać nie przerywając pracy. Do zbudowania tego czegoś mogą użyć rzeczy wokół
Geograf - muszą odkryć ciekawe miejsca wokół, i narysować je na mapie i dostarczyć dowód (np. Łąka - kwiatek), i ułożyć na ziemi tak jakby mapę kładąc dowody tam, gdzie znaleźli ciekawe miejsce (np. łąkę znaleźli idąc na północ, więc kwiatek kładą na górze mapy).! Żeby mogli okraślić kierunki, można dać im kompas
Pyszałek - muszą ułożyć piosenkę na część pyszałka razem z inscenizacją
Pilot - muszą zawiązać różne węzły - (naprawić samolot)
Lis - muszą co 10 minut wracać na ten punkt (co najmniej 4 razy) i za każdym razem rozwiązywać szyfr ,a ostatnim razem lis zostanie oswojony i da im wskazówkę jak dotrzeć do róży
Róża - muszą o nią zadbać - opatrzyć "rany" (punktowy ma np. złamaną rękę) , wykonać "klosz" (zbudować szałas)