Cześć!
Jak dla mnie kwintesencją harcerstwa są techniki i umiejętności. Po Twoim krótkim opisie trudno ocenić co się sprawdzi, ale może warto po prostu przejrzeć listę najbardziej "klasycznych" technik i z tego coś wybrać do zrobienia (oczywiście w sposób kreatywny) na punktach? Podział według systematyki którą posługujemy się u mnie w drużynie - wg mnie każdą z tych umiejętności można fajnie przekazać w ramach takiej gry ;-)
- Samarytanka
- Zachowanie w razie wypadku (wezwanie pomocy, ocena stanu poszkodowanego)
- Opatrywanie urazów (zranień i złamań, stłuczeń, skręceń, itp.)
- Resuscytacja krążeniowo-oddechowa
- Transport poszkodowanego (np. nosze)
- Pożarnictwo
- Ratownictwo wodne
- Sygnały alarmowe
- Terenoznawstwo
- Posługiwanie się mapą
- Kompasy i busola
- GPS
- Pomiary w terenie (z wykorzystaniem wymiarów własnego ciała - sążeń, piędź, stopa, cal, etc.)
- Szkice (np. szkic marszu, szkic sytuacyjny, szkic widokowy)
- Wyznaczanie stron świata według cech przedmiotów terenowych
- Tropienie
- Nietypowe mapy (np. "chinka", "szwajcarka", mapy ukryte w obrazach - patrz działalność wywiadowcza Bi-Pi w Europie)
- Przyrodoznawstwo
- Rozpoznawanie roślin i zwierząt
- Rośliny ze specjalnymi właściwościami (np. zioła)
- Posiłek z darów lasu
- Zasady ekologii
- Wyjaśnienia zjawisk przyrodniczych (tęcza, deszcz, piorun, wiatr, ogień) - tu może jakieś eksperymenty i demonstracje?
- Prognozowanie pogody
- Rozpoznawanie gwiazd
- Obozownictwo
- Budowle obozowe ("pionierka")
- Ogniska (rodzaje drewna, stosów, rozpalanie ognia różnymi technikami)
- Węzły i kostrukcje linowe (mosty, drabinki, zjazdy etc.)
- Schronienia (szałas, jama śnieżna, etc.)
- Wykorzystanie sprzętu pionierskiego
- Zdobnictwo
- Sygnalizacja
- Szyfry
- Alfabet Morse'a
- Alfabet semaforowy
- Znaki dymne
- Mowa gestów
- Znaki patrolowe i podobne
- Ukrywanie wiadomości (alfabet sympatyczny, wiadomości na szkle, itp.)
Kwestia tak naprawdę w czym czujecie się mocni, co znacie, co potraficie dobrze zrobić :-)
Ja w Twojej sytuacji zrobił bym poszukiwanie skarbów (po znakach patrolowych, tropach, chince, azymutach, tajnych wiadomościach i zagadkach ze wskazówkami), a przy tym jako stałe stanowiska a nie grę - mosty i zjazdy linowe (potrzebny sprzęt), strzelanie z łuku, ćwiczenia z pierwszej pomocy. Generalnie natomiast można zrobić klasyczną grę w formie biegu harcerskiego (od punktu do punktu po mapie) z zadaniami na punktach z różnych dziedzin.