Ja poświęcam trzy zbiórki, na każdej po dwa punkty prawa zucha. Zawsze robię to w jakiejś tematyce - np. rycerze, indianie, shrek itp - robimy zbiórki o tej postaci, i zwracamy uwagę na poszczególne jej cechy odpowiadające prawu zucha.
Np. w zeszłym roku miałam chyba Herkulesa, i robiliśmy o nim zajęcia, i zapisywaliśmy to na brystolu. I tak po kolei było, że 1) Herkules kochał swoją ojczyznę, walczył w jej imieniu itp, my przy okazji sprawdzaliśmy swoją wiedzę o naszej ojczyźnie - jaki mamy herb, flagę, hymn itp 2) Herkules był dzielny, robiliśmy różne zadania na odwagę 3) Herkules mówi prawdę - już nie pamiętam, z czego to nam wtedy wyszło ;) 4) Herkules pamięta o swoich obowiązkach, mówimy przy okazji o tym, jakie my mamy obowiązki (w szkole, w domu, jako zuchy), 5) Wszystkim jest z herkulesem dobrze, bo pomagał ludziom i to jest bardzo ważne, pisaliśmy listy do www.marzycielskapoczta.pl 6)Herkules stara się być coraz lepszy - to wiadomo, bajka mówi sama za siebie :-)
Potem zastanawialiśmy się, co nam to przypomina, oczywiście starsze zuchy od razu wołają, że prawo zucha. Maczamy nosy w farbie i "przypieczętowujemy" nimi, że będziemy przestrzegać tych praw