• Rejestracja
Pierwszy raz tutaj? Zajrzyj do FAQ!
x
Witamy w serwisie zapytaj.zhp.pl, gdzie możesz zadawać pytania i otrzymywać odpowiedzi od innych harcerzy.

Możesz też zdobywać punkty za zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Tutaj pomaganie innym się opłaca! Więcej informacji tutaj!


Na wiele pytań odpowiedź znajdziesz w dokumentach ZHP:


gra terenowa bez obstawiających

+1 głos
Czuwaj!

chciałam zrobić grę terenową nowym harcerzom, świeżo po naborze, z tym że ze starej drużyny zostały może ze trzy osoby. Nie mam pomysłu jak obstawić punkty jeśli ludzi brak. I drugie pytanie: jak podzielić dzieci na patrole jeśli jestem jedyną osobą pełnoletnią która mogłaby im towarzyszyć? Czy może wystarczy mieć ukończona 16-tkę?
pytanie zadane 4 kwietnia 2014 w Harcerze przez użytkownika pearlof (129)   1 4 6
Współczynnik akceptacji: 0%

otagowane ponownie 21 grudnia 2015 przez użytkownika Gacek
   

2 odpowiedzi

+2 głosów
Prawie zawsze da się załatwić więcej osób - z innych drużyn albo nawet znajomych spoza harcerstwa. Jeśli jednak nie to można zrobić punkty z kopertami, kodem do spisania albo nawet QR-kodem. Jak znasz kogoś, kto organizuje InO to możesz także załatwić perforator. Tak czy inaczej, da się zrobić grę terenową z trzema osobami.

Co do pełnoletności to już kiedyś była tu o tym dyskusja. W skrócie: jeśli sobie nic nie zrobią to nic się nie stanie. Jeśli zrobią to odpowiadasz tak samo będąc na miejscu i gdzie indziej. Musisz więc po prostu zapewnić odpowiednie bezpieczeństwo (np. unikać ruchliwych dróg), a nie koniecznie załatwiać opiekunów.
odpowiedź 4 kwietnia 2014 przez użytkownika qj0n (13,678)  

Warto rzucić okiem na poniższą infografikę:

https://www.facebook.com/ZHPpl/photos/pb.343962559465.-2207520000.1450788161./10154340206749466/?type=3&theater

Opisuje dość zwięźle o czym należy pamiętać puszczając harcerzy samych :-)

0 głosów
U mnie w drużynie świetnie sprawdza się pomysł prostych podchodów:

Jedna lub dwie starsze osoby wyruszają z kilkunastominutowym wyprzedzeniem mając do dyspozycji kredę, koperty, kartki itp. Kluczą po okolicy zostawiając znaki patrolowe, wiadomości i zadania. Rolą pozostałych jest ich odnaleźć i dogonić uważając by nie przeoczyć ukrytej strzałki lub koperty. Przy odrobinie kreatywności można nawet zastosować elementy KIM'a (np. "przeszliście wzdłuż ulicy Kościuszki. Nie wracając się odpowiedzcie - Ile widzieliście przy niej czerwonych samochodów?") i tym podobnych gier.

Da się to zrealizować w mieście i w lesie :-) puszczając przodem przybocznego lub któregoś ze starszych harcerzy można nawet zorganizować tak, by drużynowy szedł razem z "pogonią" - pilnując przestrzegania zasad i bezpieczeństwa jednocześnie.
odpowiedź 22 grudnia 2015 przez użytkownika Adam Nowak (1,767)   5 16 49

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 306 wizyt
pytanie zadane 18 stycznia w Pomysł na... przez użytkownika Patson (105)   1 3
–2 głosów
0 odpowiedzi 403 wizyt
pytanie zadane 16 czerwca 2016 w Turniej Zastępów przez użytkownika druzynowa98 (106)   1 3
+5 głosów
3 odpowiedzi 4,913 wizyt
pytanie zadane 2 sierpnia 2013 w Pomysł na... przez użytkownika Chichiroo (323)   5 12 17
+6 głosów
3 odpowiedzi 11,656 wizyt
pytanie zadane 2 lipca 2013 przez użytkownika ziomek24 (135)   1 2 3
+5 głosów
6 odpowiedzi 4,842 wizyt
pytanie zadane 5 lutego 2013 w Drużyna przez użytkownika Iga Chwiałkowska (395)   5 16 28
Ta strona używa plików ciasteczek. Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich używanie.
Pomysł, wykonanie, osoba odpowiedzialna za działanie serwisu: hm. Szymon Gackowski
...