• Rejestracja
Pierwszy raz tutaj? Zajrzyj do FAQ!
x
Witamy w serwisie zapytaj.zhp.pl, gdzie możesz zadawać pytania i otrzymywać odpowiedzi od innych harcerzy.

Możesz też zdobywać punkty za zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Tutaj pomaganie innym się opłaca! Więcej informacji tutaj!


Na wiele pytań odpowiedź znajdziesz w dokumentach ZHP:


Czy aby rozliczyć biwak potrzebna jest lista uczestników z podpisami?

+2 głosów
Czuwaj.

Jak w nagłówku. Po organizacji biwaków finansowanych poprzez wpłaty rodziców na konto KH a następnie wydaną zaliczkę, jesteśmy proszeni w Komendzie Chorągwi o listę uczestników biwaku wraz z podpisami.

Wiem, ze jest to wymagane przy HALiZ - ale przy śródrocznych biwakach? Jakie przepisy to regulują? Czy to coś nowego, a może do tej pory źle sie rozliczaliśmy? Bo do tej pory dostarczaliśmy tylko listę wraz z karta biwaku przed impreza do zatwierdzenia.
pytanie zadane 11 grudnia 2015 w Finanse przez użytkownika Grzegorz Prochowski (172)   2 4 9
Współczynnik akceptacji: 0%
   

1 odpowiedź

0 głosów
Czuwaj!
 

Zgodnie z procedurami należy dostarczyć Kartę Biwaku, Preliminarz Finansowy, Listę uczestników (imię, nazwisko, numer członkowski), czasami program.

Jeżeli chodzi o finanse to zacznijmy od wpłat na biwak. Po zaakceptowaniu preliminarza, podaniu ceny biwaku itd. następuje zbieranie wpłat. Jeżeli na konto firmowe (hufca, chorągwi) idzie przelew za większą liczbę wpłat (np. komendant wysyła wszystkie wpłaty na konto hufca) to oprócz standardowego DSCZ (Dodatkowa Składka Członkowska Zadaniowa) w tytule przelewu powinna być przesłana lista wpłat grupowych (imiona i nazwiska oraz numer członkowski ZHP). Zazwyczaj komenda hufca czy chorągwi prosi o przelanie wszystkich wpłat za jednym razem a nie każdy uczestnik przelewa na konto chorągwi/hufca. Inaczej jest w przypadku HALiZ. Następnie kierujemy do KH wniosek o zaliczkę przelewem lub gotówką, KH ma 7 dni na rozpatrzenie wniosku. Kiedy mamy pieniądze robimy zakupy na fakturę, ważne jest by nie robić przelewów z prywatnych kont bankowych. Następnie zwracamy pieniądze w formie gotówki lub faktur. Suma pozostałej gotówki, nie pobranych środków na koncie oraz wartości faktur musi równać się sumie wpłat. Do rozliczenia zaliczki używamy dokumentu rozliczenia zaliczki. Faktury oczywiście muszą być prawidłowo opisane.

Odpowiedź na podstawie procedur obowiązujących w Chorągwi Lubelskiej ZHP :)

Pozdrawiam
odpowiedź 19 lutego 2016 przez użytkownika HO Maciej Samczuk (84)   2

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 529 wizyt
pytanie zadane 13 stycznia 2016 w Pomysł na... przez użytkownika JuJu 695 (110)   2 3 7
0 głosów
1 odpowiedź 62 wizyt
pytanie zadane 25 października 2018 w Pomysł na... przez użytkownika Korni (120)   1 7
0 głosów
1 odpowiedź 245 wizyt
+3 głosów
2 odpowiedzi 527 wizyt
+2 głosów
2 odpowiedzi 891 wizyt
pytanie zadane 4 czerwca 2013 przez użytkownika maras92pdh (117)   1 1 3
Ta strona używa plików ciasteczek. Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich używanie.
Pomysł, wykonanie, osoba odpowiedzialna za działanie serwisu: hm. Szymon Gackowski
...