• Rejestracja
Pierwszy raz tutaj? Zajrzyj do FAQ!
x
Witamy w serwisie zapytaj.zhp.pl, gdzie możesz zadawać pytania i otrzymywać odpowiedzi od innych harcerzy.

Możesz też zdobywać punkty za zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Tutaj pomaganie innym się opłaca! Więcej informacji tutaj!


Na wiele pytań odpowiedź znajdziesz w dokumentach ZHP:


Jakie działy w zeszycie zastępu?

+1 głos
Od niedawna przygotowuję się na bycie zastępową, ponieważ jestem podzastępową, a zastępowa odchodzi. Kupiłam już sobie zeszyt dla zastępu podzielony na 5 działów, i właściwie nie wiem, jakie te działy zrobić...
pytanie zadane 14 października 2015 w Drużyna przez użytkownika kamyczek (110)   1 6
Współczynnik akceptacji: 0%

zmienione kategorie 14 października 2015 przez użytkownika qj0n
   

1 odpowiedź

+4 głosów
Jak nie wiesz to... nie rób. Zrobisz jak pojawi się potrzeba.

Generalnie takie rzeczy "wyjdą" w praniu. Różnie ustalane są obowiązki zastępowego i różnych rzeczy sam zastęp potrzebuje. W ogólności zastępy powinny mieć swoje plany pracy (a przynajmniej harmonogramy) i listy obecności na zbiórkach, listę członków z jakimś kontaktem (czy to będzie telefon, mail, adres to już własna preferencja). Do tego mogą dojść jakieś kwestie kwatermistrzowsko-finansowe, jeśli zastęp ma własny sprzęt. Jeśli macie jakieś przechodnie funkcje (np. proporcowy się zmienia) to oczywiście też warto sobie rozpisać.

Ale moim zdaniem takie "usiądę, wymyślę i będę się trzymać przez cały rok" zwykle kończy się bardzo szybko. Bo nie chce się notować informacji, które nie są potrzebne. Dlatego moja rada jest taka, żeby wpisać tam to, co trzeba. Oczywiście nie wszystko musi być akurat w tym zeszycie (numery telefonów wygodniej mieć na własnym telefonie, choć papierowa kopia też jest przydatna), ale generalnie wpisuj tam to, co będzie Tobie przydatne.
odpowiedź 14 października 2015 przez użytkownika qj0n (13,678)  
Gorąco popieram przedmówcę. Tworzymy sobie w Związku fetysz dokumentów, formularzy, druczków, a tak naprawdę wszelka dokumentacja zastępów i większość dokumentacji drużyny powinna być jedynie zapisem informacji, których one same potrzebują, w takiej formie, jaka im będzie działać.

Bardzo ważne jest też faktycznie trzymanie namiarów na ludzi na papierze. Telefony wysiadają bez ostrzeżenia, w laptopach padają dyski i jeśli trzymasz kontakty tylko w jednym urządzeniu elektronicznym, ryzykujesz nagłą utratę wszelkich namiarów. Nawet dorośli biznesmeni się na tym przejeżdżają, więc uczmy się od małego. :)

Podobne pytania

+1 głos
3 odpowiedzi 2,308 wizyt
pytanie zadane 19 marca 2013 w Drużyna przez użytkownika Dawid Nizio (116)   1 1 3
+1 głos
2 odpowiedzi 2,250 wizyt
pytanie zadane 18 marca 2013 w Drużyna przez użytkownika walkiria26 (114)   1 1 3
0 głosów
2 odpowiedzi 133 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 71 wizyt
pytanie zadane 11 grudnia 2016 w Pomysł na... przez użytkownika shadrin121 (250)   2 21 31
0 głosów
1 odpowiedź 404 wizyt
pytanie zadane 9 maja 2016 w Pomysł na... przez użytkownika sisi6982 (149)   1 5 13
Ta strona używa plików ciasteczek. Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich używanie.
Pomysł, wykonanie, osoba odpowiedzialna za działanie serwisu: hm. Szymon Gackowski
...